Blog Matters 2017
Uważa się, że po sezonie letnim nad polskim morzem nie ma nic ciekawego.
Kilka słów o spotkaniu i organizatorkach
Blog Matters to wyjątkowe spotkanie, gdyż stawia przede wszystkim na networking, pogłębianie wiedzy i dzielenie się doświadczeniami.
Wcześniej było „Może nad Morze” skupione na blogujących mamach. Tym razem z Moniką postanowiłyśmy zorganizować spotkanie dla wszystkich tych, którzy chcą zdobyć wiedzę jak lepiej promować bloga, czy stworzyć od podstaw markę.
W sumie takie też było nasze założenie- by Blog Matters również stało się marką. Organizując spotkanie, stawiałyśmy od początku na to, by przekazać ogromną dawkę wiedzy i żeby każdy uczestnik wrócił do domu z głową pełną nowych pomysłów.
Z Moniką z bloga konfabula.pl tworzymy świetny duet, potrafimy podzielić się obowiązkami i co najważniejsze- mamy do siebie zaufanie, a to naprawdę bardzo pomaga podczas organizacji.
Uczestnicy
Spotkanie było otwarte dla każdego blogera, bądź przyszłego blogera. Chciałyśmy, by każdy miał okazję wzbogacić swoją wiedzę i nabyć nowych umiejętności. Chciałyśmy, by nasze spotkanie było pewnego rodzaju furtką do lepszego bloga.
Blogosfera wciąż się rozrasta i w związku z tym, nasze spotkanie miało na celu wskazać drogę do dalszego rozwoju, by każdy uczestnik mógł sprostać wymaganiom swoich czytelników.
Sponsorzy
Event nie byłby na tyle atrakcyjny, gdyby nie nie nasi sponsorzy, a zwłaszcza
sponsor główny MPS Plastic Packaging & Private Label Cosmetics Manufacturer (dzięki któremu blogerzy mogli robić to, co lubią najbardziej - zdjęcia na ściance), a także Centrum druk i Koprinet z Koszalina. Podziękowania także wędrują do Hotelu Unitral, za wszelkiego rodzaju udogodnienia i szczególne podziękowania dla manager hotelu - Pani Małgosi, która pomogła dopiąć wszystko na ostatni guzik, pomimo natłoku pracy w sezonie.
Grzechem byłoby nie wspomnieć o pozostałych sponsorach, którzy zadbali o to, by każdej z uczestniczek:
- nie zabrakło energii- Drinktech,
- niedzielne śniadanie było wzbogacone o smakowite produkty od Degi - znany wszystkim paprykarz szczeciński, past z z ciecierzycy oraz hummusu,
- mogła wypróbować nowości kosmetyczne- Hean, La Roche Posay, Vichy, DLA kosmetyki, MPS,
- mogła uzupełnić domową bibliotekę o kilka nowości książkowych od wydawnictw - Wydawnictwa Sapere Aude, Warszawskiej Firmy Wydawniczej, Oficynka, Platon24, Publicat, Lira i autorów - Anna Sakowicz, Halina Socha, Magdalena Giedrojć, Marcin Cieślik.
Dodatkowo Virtualo i Ebookpoint zaoferowało rabaty na e-booki.
- nie zabrakło energii- Drinktech,
- niedzielne śniadanie było wzbogacone o smakowite produkty od Degi - znany wszystkim paprykarz szczeciński, past z z ciecierzycy oraz hummusu,
- mogła wypróbować nowości kosmetyczne- Hean, La Roche Posay, Vichy, DLA kosmetyki, MPS,
- mogła uzupełnić domową bibliotekę o kilka nowości książkowych od wydawnictw - Wydawnictwa Sapere Aude, Warszawskiej Firmy Wydawniczej, Oficynka, Platon24, Publicat, Lira i autorów - Anna Sakowicz, Halina Socha, Magdalena Giedrojć, Marcin Cieślik.
Dodatkowo Virtualo i Ebookpoint zaoferowało rabaty na e-booki.
Były także rabaty od Mabibi oraz możliwość zdobycia upominków pościelowych od SangoTrade oraz poduszek i kocyków od Amaloo, biorąc udział w konkursach.
Konkursy
Podczas eventu każdy uczestnik miał możliwość wziąć udział w konkursach z merytorycznymi nagrodami - kursy, ebook, rabaty, usługi- 500sekund.pl, Ola Gościniak, Ewelina Mierzwińska, Poradnik pisania- Joanna Wrycza- Bekier, Rysunkowo mi, Krystyna Polek, czy kartki od Kartka z pasją, a także drobiazgami do dziecięcego pokoju o których wspomniałam już wcześniej.
Partnerzy medialni
Ciężko jest nagłośnić takie wydarzenie - wbrew pozorom. Na szczęście mogliśmy liczyć na pomoc od Happy Koszalin, Brand Sabbath, Mądrzy Rodzice, Polskie Radio Koszalin, a także Reach a Blogger.
Organizując event nie tylko myślałyśmy o nagłośnieniu samego spotkania, ale także wypromowania naszego regionu. Dlatego ważne były dla nas patronaty Mielna i Prezydenta Miasta Koszalin.
Nieobecni.
Mamy doświadczenie już w organizacji eventów i wiedziałyśmy, że pewnie kilku uczestników tuż przed spotkaniem zrezygnuje z przyjazdu, a jeszcze kilku kolejnych bez słowa się nie pojawi.
Natomiast nie sądziłyśmy, że połowa uczestników będzie mieć nas ... tzn, po prostu nie poinformują nas o swojej nieobecności.
Naprawdę, jest to nieprzyjemne uczucie.
Wszystkim tym, którzy mieli odwagę i czas napisać wiadomość - dziękuję.
W ten sposób okazaliście szacunek dla naszej pracy i poświęconego na organizację czasu.
Natomiast nie sądziłyśmy, że połowa uczestników będzie mieć nas ... tzn, po prostu nie poinformują nas o swojej nieobecności.
Naprawdę, jest to nieprzyjemne uczucie.
Wszystkim tym, którzy mieli odwagę i czas napisać wiadomość - dziękuję.
W ten sposób okazaliście szacunek dla naszej pracy i poświęconego na organizację czasu.
Prelegenci
Najlepsi z najlepszych, znani ze swoich działań w sieci, autorytety dla wielu blogerów, czy przedsiębiorców.
To właśnie prelegenci uczynili zwykłe spotkanie niezwykłym. Pomimo braku jakichkolwiek gratyfikacji, pokonali setki kilometrów, by dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Fantastyczni ludzie, dla których chęć dzielenia się pasją jest ważniejsza niż jakakolwiek gratyfikacja.
To właśnie prelegenci uczynili zwykłe spotkanie niezwykłym. Pomimo braku jakichkolwiek gratyfikacji, pokonali setki kilometrów, by dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Fantastyczni ludzie, dla których chęć dzielenia się pasją jest ważniejsza niż jakakolwiek gratyfikacja.
Agata Ciesielska podpowiedziała jak robić dobre zdjęcia produktowe w wersji niskobudżetowej. Poprowadziła także warsztaty, podczas których mieliśmy możliwość nabyć pewne nawyki przy robieniu zdjęć z lotu ptaka (flat lay).
Ewa Popielarz podzieliła się swoim doświadczeniem z zakresu copywriting'u. Dała mnóstwo wskazówek - jak pisać, by ludzie chcieli nas czytać i jeszcze za to płacić.
Agata Ossowska opowiedziała nam o tym, jak w praktyce wykorzystać storytelling, czyli jak opowiadać o sobie, swojej pracy, blogu, firmie.
Klaudia Fotyniuk miała podzielić się wiedzą jak profesjonalnie budować swoją blogomarkę. Jednak w ostatniej chwili, siły wyższe zadecydowały, że nie pojawi się w Mielnie. W zamian za nieobecność, Klaudia zaoferowała audyt dla każdego uczestnika. Sama z udytu skorzystałam i małymi krokami zaczynam wprowadzać zmiany na blogu.
Anita Bednarczyk - broker innowacji i mentor infografiki w Polsce. Podczas spotkania wyjaśniła czym się różni grafika informacyjna od wizualizacji danych.
Ola Gościniak zdradziła nam jak tworzyć i sprzedawać własne produkty. W jaki sposób zadbać o pasywny zarobek bez konieczności nawiązywania współprac z markami.
Krzysia Bezubik podpowiedziała jak wydać książkę, na co zwrócić uwagę, by do jej wydania doszło. Zwróciła uwagę na prawo autorskie, a także sposoby dotarcia do potencjalnego czytelnika.
Anna Teodorczyk wyjaśniła na co zwraca uwagę odbiorca i w jaki sposób stopniować ważność informacji, jakie znaczenie mają kolory, rodzaj czcionek i kompozycja. Podczas warsztatów dała nam możliwość wykorzystania wiedzy w praktyce. Nie nauczyliśmy ładnie rysować, ale nauczyliśmy się jak myśleć o projektowaniu graficznym tworząc własne grafiki i wykorzystując do tego brushmarkery od Karin.
Magda Bek podpowiedziała jak wykorzystać media społecznościowe do rozwoju bloga. Zadała nam pytania, na które teoretycznie każdy bloger powinien znać odpowiedź, a praktycznie tak nie jest. Podczas wykładu wyjaśniła nam dlaczego akurat te pytania warto sobie zadać i w dodatku dała nam gotowe odpowiedzi, jednocześnie wskazując nam drogę do lepszych działań w SM.
Sławek Ludwikowski zdradził nam w jaki sposób zarabiać nie wychodząc z domu. Przedstawił interesującą strategię, a także zaproponował możliwość nawiązania współpracy.
Podsumowanie
Jest to mój trzeci event, drugi organizowany wspólnie z Moniką, pierwszy z którego jestem w pełni zadowolona.
Udało nam się zorganizować event dwudniowy na wysokim poziomie. Jestem z nas dumna i jedyne na co musimy zwrócić uwagę podczas organizacji kolejnej edycji, to kwestia potwierdzenia uczestnictwa- dupochron musi być! :)
Udało nam się zorganizować event dwudniowy na wysokim poziomie. Jestem z nas dumna i jedyne na co musimy zwrócić uwagę podczas organizacji kolejnej edycji, to kwestia potwierdzenia uczestnictwa- dupochron musi być! :)
Całym spotkaniem się bardzo stresowałam. Nie lubię publicznych wystąpień- brak mi zazwyczaj odwagi. Tym razem jednak się przełamałam i cały stres minął chwilę po wystąpieniu. Fajnie było wyjść do ludzi, porozmawiać na inne tematy niż tylko dom i dziecko.
Mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie równie dobrze, jak w tym, a nawet i lepiej :)
Fotograf: Aleksandra Piec
Na instagramie możecie nas odszukać, wpisując #blogmatters i #blogmatters2017 :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentować może KAŻDY. Dlatego też, będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad :)
Należy pamiętać, że dyskusja może się toczyć bez używania słów obraźliwych i krzywdzących.
Dziękuję Ci za odwiedzenie mojego bloga i zapraszam ponownie :)